logotypy

Projekt realizowany w ramach: PO WER Erasmus+

Węgry: dzień 2

Drugi dzień wizyty w Kecskemét...

...upłynął pod znakiem języków obcych. Miałyśmy przyjemność obserwować lekcje języka niemieckiego i angielskiego w klasach 1-3. Już w 1 klasie podejmowana jest decyzja który język obcy będzie u dzieci wiodącym językiem, dlatego już od samego początku nauki w szkole wszystkie klasy dzielone są na grupy językowe, co znacznie ułatwia pracę nauczycielowi oraz pozwala indywidualizację nauczania. Obserwując pracę nauczycieli zauważyłyśmy wiele podobieństw co do stosowanych metod i stylów nauczania, lecz także zaczerpnęłysmy od węgierskich koleżanek pomysłów, które zastosujemy po powrocie do Polski.

Wyjazd 6: Job-shadowing na Węgrzech

Dziś rozpoczęła się kolejna mobilność w ramach projektu. W węgierskiej szkole goszczą pani Sylwia Krajza oraz pani Ilona Schiele. W dalszej części posta przeczytać można ich relację.

Wizytę na Węgrzech rozpoczęłyśmy od spotkania z dyrekcją szkoły podstawowej w Kecskemet i zapoznania się z jej funkcjonowaniem. Uczestniczyłyśmy w zajęciach języka angielskiego, wychowania fizycznego oraz literatury węgierskiej. Do szkoły uczęszcza 600 uczniów. Korytarze szkolne udekorowane są pracami dzieci i młodzieży. Niedługo umieścimy zdjęcia w galerii.

Z wizytą w czeskiej szkole: dzień ostatni

Pożegnaliśmy się ze szkołą w Zruč nad Sázavou i wyruszyliśmy do Pragi, by wrócić do Polski.

Większą część ostatniego - piątego dnia - naszego wyjazdu spędziliśmy w stolicy Czech - Pradze. W oczekiwaniu na samolot, postanowiliśmy zwiedzić najciekawsze miejsca tego miasta. Po kulturowym wzbogaceniu pozostało nam wrócić do naszej polskiej szkoły oraz jej uczniów.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć w galerii po prawej stronie bloga.

Z wizytą w czeskiej szkole: dzień czwarty

Co je s námi? Dnes: kultura!

Kolejny, czwarty dzień spędziliśmy poza szkołą. Pojechaliśmy z reprezentacją uczniów szkoły w Zruč nad Sázavou na konkurs recytatorski do Domu Kultury w pobliskim miasteczku Kutná Hora. Przy tej okazji nasz przyjaciel - Ivo, będący nauczycielem języka rosyjskiego, oprowadził nas po tym uroczym mieście, dzięki czemu mieliśmy możliwość poznania najpiękniejszych budowli gotyckich, barokowych oraz renesansowych, a przy tym historię miasta i jego kościołów. Mieliśmy przyjemność zwiedzić m. in. Katedrę Wniebowzięcia Marii Panny i św. Jana Chrzciciela czy Kościół świętej Barbary, ale największe wrażenie zrobił na nas Kościół Cmentarny Wszystkich Świętych w Sedlcu i Ossuarium, w którym panował niepowtarzalny wystrój z kości i czaszek. W Kutná Hora po raz kolejny doświadczyliśmy otwartości i serdeczności ze strony Czechów, którzy za każdym razem chętnie wskazywali nam drogę i miejsca warte zobaczenia. Dzięki znajomości architektury i historii miasta, jaką dysponował nasz przyjaciel Ivo, będący dziś w roli przewodnika, zostaliśmy szczegółowo zapoznani z fascynującymi ciekawostkami z kart historii tego regionu. W podzięce za edukacyjną podróż, obiecaliśmy oprowadzić go po Warszawie i wymieniliśmy się adresami e-mail.